مشاوره مدیریت بازاریابی چیست ؟ مشاور مدیریت بازاریابی در چه مواردی باید مشاوره دهد؟ چرا به مشاوره مدیریت بازاریابی نیاز داریم ؟

 

مشاوره مدیریت بازاریابی
مشاوره مدیریت بازاریابی

در مشاوره مدیریت بازاریابی ، ارکان بازاریابی بر پایه ۴ مقوله اصلی معروف به 4P   به شرح زیر استوار است:

۱ – کالا یا خدمات   Product

۲ – توزیع یا محل  Place

۳ – قیمت‌گذاری    Pricing

۴ – ترویج (پیشبرد)    Promotion

مخاطب: افرادی هستند که علاقه‌مند به محصولات و یا خدمات شما هستند.

تفاوت بازاریابی با تبلیغات

     تبلیغات انتشار پیام‌های ترغیب کننده است به منظور معرفی و ترویج محصولات و خدمات شرکت به مشتریان موجود و بالقوه در ازای پرداخت مبلغی معین. بازاریابی برنامه‌ریزی، اجرا و هدایت هدفمند آمیخته‌ای از فعالیت‌های تجاری است، به قصد نزدیک سازی خریداران و فروشندگان به یکدیگر به منظور تبادل منافع یا انتقال محصول.

تفاوت بازاریابی با فروش

بازاریابی شامل هر اقدامی است که شما به منظور دستیابی به مشتریان و ترغیب آن‌ها انجام می‌دهید. فرایند فروش شامل هر اقدامی است که شما آن را با هدف بستن قرارداد فروش و گرفتن امضای مشتری انجام می‌دهید. فروش به نتایج توجه کمی دارد و فقط به رشد می‌اندیشد، اما بازاریابی در جستجوی افق‌های دوردست و رسیدن به مرحله توسعه است.

انواع بازاریابی

بازاریابی دارای انواع مختلفی است:

بازاریابی چریکی

بازاریابی شبکه‌ای

بازاریابی ویروس‌وار

بازاریابی تک به تک

بازاریابی مفهومی

بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی مصرفی

بازاریابی چندسطحی

بازاریابی صنعتی

بازاریابی مویرگی

بازاریابی سیستماتیک

بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی صنعتی و مصرفی

بازاریابی صنعتی به عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیتهای تجاری و بازرگانی تعریف شده‌ است، که فرایندهای مبادله را بین تولید کنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل می‌کند. ماهیت بازاریابی صنعتی را می‌توان، خلق ارزش برای مشتریان به وسیله ارائه کالاها و خدماتی دانست که نیازهای سازمانی و اهداف آنها را تحقق می‌بخشد.

به تعریفی جامع، فرایند کشف، ترجمه خواسته‌های مشتریان صنعتی و نیازها و الزامات آنها به محصولات و خدمات ویژه جهت ارتباط مؤثر شیوه‌های توزیع، قیمت‌گذاری، خدمات پس از فروش، متقاعد کردن بیشتر و بیشتر مشتریان برای استفاده مستمر از این محصولات و خدمات را بازاریابی صنعتی می‌نامیم. این نوع بازاریابی در مقایسه با بازاریابی مصرفی تفاوتهایی دارد که اینگونه می‌توان بدان اشاره کرد. اول اینکه گرچه در بازاریابی صنعتی همانند بازاریابی کالاهای مصرفی، نیاز به شناخت بازارهای هدف و تشخیص نیاز این بازارها و طراحی محصولات و خدمات مناسب برای تأمین خواسته‌های بازار وجود دارد، ولی باید توجه کرد که در مقایسه با بازاریابی مصرفی، بازاریابی صنعتی در حوزه مدیریت عالی قرار دارد.

مشاوره مدیریت بازاریابی در اجتماع

در بازاریابی صنعتی نقش خصوصیات و ویژگیهای محصول خیلی مهم و حیاتی است و عرضه‌کنندگانی که خصوصیات مورد نظر مشتریان را تأمین نکنند مورد انتخاب قرار نخواهند گرفت. در مقایسه با بازاریابی مصرفی، قیمت در بازاریابی صنعتی نقش جداگانه‌ای دارد. در بعضی موارد مشتریان صنعتی حاضرند قیمت بیشتری دهند ولی در عوض از تحویل به موقع و کیفیت محصولات خدمات اطمینان حاصل کنند و حتی در موارد دیگری مثل مناقصه‌های خرید نقش قیمت پراهمیت‌تر می‌شود. در بازاریابی صنعتی، بازاریاب باید به این نکته واقف باشد که تقاضای کالاهای صنعتی از تقاضای مصرف کننده نهایی ناشی می‌شود، یعنی تقاضا برای یک محصول بستگی به نحوه استفاده از آن در ارتباط با محصولات دیگر دارد. گاهی بازاریاب صنعتی سعی می‌کند با تبلیغات، تقاضای مشتری نهایی را تحریک کند تا تقاضا برای کالاهای صنعتی خودرا افزایش دهد.

: SOCIAL MARKETING فارغ از اینکه شما وب سایت دارید یا خیر ، هر شبکه اجتماعی می تواند برای شما مبین یک بازار کامل در عرصه اینترنت باشد. امروزه تعداد بازاریاب هایی که بدون سایت تنها از طریق شبکه های اجتماعی به شکل مستقیم اقدام به توسعه بازار خود می نمایند بسیار زیاد هستند. این فضاها به صورت رایگان در اختیار استفاده کنندگان از اینترنت قرار گرفته است. وبلاگ ها یکی از انواع این فضا ها در کنار شبکه ها هستند که همگان در آن می توانند به صورت رایگان اقدام به ساخت صفحات شخصی نموده و از فضای آنها برای نشر اطلاعات محصولات خود استفاده نمایند.

برای استفاده از خدمات مشاوره مدیریت بازاریابی می توانید اینجا را کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *