آیا به مشاوره مدیریت نیاز داریم ؟

 

مشاوره مدیریت
مشاوره مدیریت

مشاوره مدیریت در هر سازمانی ( نوپا و یا دارای قدمت چند ساله ) ، به رونق کسب و کار ، مدیریت سازمان ، استفاده بهینه ار منابع انسانی ، سود آوری و کاهش هزینه کمک قابل توجهی خواهد نمود.

 

    مشاوره در حقیقت زمانی انجام می شود که شخص مدیر عامل و یا کارآفرین احساس می کند تجربه فعلی او برای اداره سازمان کافی نیست. علوم امروز اعم از مباحث مختلف مدیریتی ، سیستمهای کیفی ، نرم افزار و سخت افزارهای کامپیوتری و … طوری شتابان در حال پیشرفت است که تقریبا غیر ممکن است فقط یک شخص تنها بتواند با تسلط به این علوم سازمان خود را اداره نماید . برای همین لازم است از تجربه و علم برخی افراد که در این حوزه ، یعنی حوزه مدیریت ، کسب و کار ، فروش و بازاریابی ، سیستمهای اطلاعاتی و مباحث بسیار دیگر استفاده نماید.مشاورین مدیریت اشخاصی هستند که علاوه بر تحصیلات دانشگاهی ، تجربه طولانی نیز در مبحث مشاوره دارند .نباید جایگاه یک مشاور را با کسی که این مباحث را تدریس می کند اشتباه گرفت .

شخص مدرس مباحث حوزه مدیریت کسی است که از نظر علمی شخصی والا و بسیار موفق ارزیابی می شود ولی شخص مشاور علاوه بر داشتن این قابلیت ، تجربه عملی بالایی هم دارد . بنابراین مشاور شخصی است که دارای تحصیلات علمی سطح بالا ، داشتن قابلت بالایی در انتقال مفاهیم و کسی است که تجربه عملی مفید و کاربردی دارد .

 

خلاصه مشاوره مدیریت یعنی : 

 

  • ارائه روش‌ها و رویه‌های کاربردی در صنعت یا کسب و کار به شرکتها توسط یک متخصص است.
  • خدمتی است که به ارائه توصیه‌هایی به گردانندگان کسب و کار در صنایع مختلف برای بالابردن کارایی منابع انسانی می‌پردازد.
  • کمک به شرکت‌ها برای تجزیه و تحلیل و توسعه سودمندی عملیات کسب و کار و افزایش سودآوری است.
  • خدمتی است که به کارآفرینان و مدیران کسب و کار، راهنماییهای لازم را برای مدیریت کسب و کار ارائه می‌کند.
  • حرفه‌ای که به رهبران شرکتها، دولتها، سازمانها و مراکز غیر انتفاعی خدمات توصیه‌ای و مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *